"Ik weet wel wat ik wil vertellen, wat mijn boodschap is, welke kennis ik wil overdragen, maar ... hoe kan ik dat het beste opschrijven?" Dit is een vraag die veel opdrachtgevers stellen als ze contact met mij opnemen. De tekst zit als het ware al in je hoofd, maar komt er niet uit. Tenminste, niet op de manier zoals jij dat graag wilt :)
Ik help jou met het formuleren van jouw tekst, het opschrijven van datgene wat jij al hebt bedacht. Ik zorg er ook voor dat de opbouw en indeling overzichtelijk is, zodat jouw tekst duidelijk en prettig leesbaar is. Ik denk mee en geef tips en aanwijzingen als ik mogelijkheden zie om de tekst te verbeteren. We werken met korte lijnen samen - ik laat jou steeds zien wat ik gedaan heb - zodat jouw tekst of project ook echt van jou blijft.
Ik zou graag alle projecten tonen waarin ik een rol gespeeld heb. Vanwege privacy-redenen kan ik echter niet alles laten zien. Ik kan jou er wel over vertellen. Neem even contact op als je behoefte hebt aan meer informatie.
Ik schrijf maatwerk content voor: brochures, flyers, artiestenbiografieën, nieuwsbrieven, nieuwsmagazines, kwaliteitsrapporten, jaarplannen, posters, wandelrouteboekjes, campingboekjes, scripties en verslagen, vacatureteksten, infosheets, informatieve boekjes en flyers in b1-taal met pictogrammen. Ik schrijf ook webteksten. Je kunt mij natuurlijk ook inhuren voor andere projecten. Ik vind het juist leuk om zoveel mogelijk verschillende teksten te schrijven. Neem gerust contact op om te ontdekken hoe ik jou kan helpen.
Webteksten fascineren mij. Het is een unieke manier van tekstschrijven, omdat je een boodschap en visie combineert met een product/dienst en call to action. Via een website wil je mensen via taal op een persoonlijk niveau bereiken en een connectie tot stand brengen. Dit is een soort magisch proces waar ik enorm fan van ben: tekstschrijven met een 'magic touch'! Ik wil dat de bezoeker van jouw website de boodschap leest, ziet, hoort én voelt. En vanuit die connectie en aandacht iets gaat doen, zodat er een conversie plaatsvindt: brochure downloaden, contact opnemen, product kopen, reservering plaatsen, enzovoort. Hoe dan ook, je wilt dat bezoekers van jouw website in actie komen.
Ik laat mij op het gebied van marketing onder andere graag inspireren door de visie 'menselijke marketing zonder misleidende trucjes' van Spiritual Rebel, maar ik beschouw mezelf niet als een marketingspecialist. Wil je echt specifieke marketingstrategieën, dan laat ik dat liever over aan de deskundigen op dat gebied. Ik kan jou helpen met marketing in de zin van het ontwikkelen van een relatie met jouw doelgroep via aansprekende, niet-misleidende en overtuigende webcontent. Mijn doelgroep bestaat tot nu toe uit zelfstandig ondernemers, bedrijven of verenigingen/stichtingen die de inhoud van hun website zelf in handen willen houden, op zoek zijn naar maatwerk en met korte lijnen willen samenwerken.
Mijn expertise ligt bij het schrijven van teksten die de essentie van een merk, product, dienst, bedrijf of ondernemer weerspiegelen, waardoor een diepe connectie met de doelgroep kan ontstaan. Op een heldere manier, zodat de bezoeker snel kan focussen op jouw aanbod, makkelijk de weg kan vinden op jouw website en zin krijgt om op jouw aanbod in te gaan.
Die connectie maken, hoe doen we dat? Ik zie het als een uitdaging om de opdrachtgever als het ware IN de eigen website te laten stappen, door met korte lijnen af te stemmen over de inhoud en de manier waarop deze geformuleerd wordt. Via de teksten gaan we de verbinding creëren tussen product/dienst en de potentiële klant die we gaan overtuigen om ook daadwerkelijk gebruik te gaan maken van jouw aanbod. Dit bereik je het beste met een eigen geluid. Als je naar de radio luistert in de auto, hoor je de reclameboodschappen dan echt? Of sluit je je af voor steeds dezelfde soort wervende reclametaal? Dat gaan we anders doen. We maken de bezoeker nieuwsgierig met persoonlijke en verrassende teksten.
Websitebezoekers worden niet alleen overtuigd door jouw geweldige product of dienst, maar ook door emoties die bij hen opgeroepen worden. Mensen verbinden zich aan datgene waarmee ze zich kunnen relateren, waarin ze zichzelf herkennen, een goed gevoel van krijgen en waardoor ze geïnspireerd worden. Met creatief denken en soms wat experimenteren met je webteksten, kunnen we de juiste toon te vinden om jouw klant te bereiken.
Heb je al een website en wil je de teksten verbeteren? Wat wil je aanpassen: de inhoud, het taalgebruik of de toon? Misschien wil je jouw visie beter naar voren laten komen of is de boodschap niet duidelijk genoeg. Of ben je gewoon toe aan iets nieuws? Soms kan een prachtig vormgegeven website toch niet helemaal aanvoelen als 'van jou' en wil je dat de teksten persoonlijker worden. Als je zelf niet in je bestaande teksten wilt gaan rommelen, is het handig om een tekstschrijver in te zetten. Je kunt jouw website ook periodiek bij laten werken zodat je zelf niet steeds moet gaan schuiven en puzzelen. Je kunt dan een abonnement nemen op periodiek onderhoud van je webteksten.
Ik schrijf en bewerk webteksten op maat voor zelfstandig ondernemers, bedrijven en verenigingen/stichtingen die de voorkeur geven aan een persoonlijke en nauwe samenwerking. Mijn opdrachtgevers komen uit verschillende sectoren, waaronder: voetbaldagen en voetbalclinics, grafische vormgeving, zorgboerderijen, voetbalverenigingen, minicampings, spirituele coaching, fysiotherapie. Je kunt mij natuurlijk ook inhuren voor andere sectoren. Neem gerust contact op om te ontdekken hoe ik jou kan helpen.